domingo, noviembre 19, 2006

ASSAMBLEA GENERAL AMPAEBM ( 14 – 11 – 2006 )

Hi assistèixen:
- Núria Valero ( Presidenta )
- Margarita Lanuza ( Vice-Presidenta )
- Encarna Castilla ( Tresorera )
- Escola Bressol Secà de Sant Pere ( 3 membres )
- Escola Bressol Mariola ( 3 membres )
- Escola Bressol Joan Carles ( 3 membres )
- Escola Bressol Magraners ( 1 membre )
- Escola Bressol Balàfia ( 1 membre )
- Escola Bressol El Rellotge ( 1 membre )

L’ AMPA de les Escoles Bressol Municipals, es va constituir l’any 2002, arrant de la iniciativa d’una sèrie de pares i mares per tal d’incidir més directament , com a grup organitzat i representatiu del conjunt de pares i mares de les Escoles Bressol Municipals, (actualment 13 escoles ), davant dels organismes oficials competents en matèria d’escolarització, com sobretot l’IME ( Institut Municipal d’ Educació ), entre altres institucions.
L’AMPAEBM assumeix els objectius de :
- donar support i assistència als membres de l’associació, els educadors i els alumnes de les escoles en tot allò que fa referència a l’educació dels seus fills ;
- facilitar la col.laboració dels centres en els àmbits social i cultural de l’entorn :
* participació a la Rua de Carnestoltes,
* participació a la Batalla de Flors,
* celebrar el dia dels Avis
* celebració de la Festa de Cloenda de Curs.
Des de la seva constitució l’AMPA s’ha encarregat de :
- la negociació en el preu de les taxes de menjador,
- sol.licitar el Server d’acollida de les escoles.


- CARROSSA CARNESTOLTES –
L’ AMPAEBM des de fa tres anys, participa a la Rua de Carnestoltes que es celebra a la nostra ciutat.

Fins ara la Paeria ens ha deixat una de les carrosses pertanyent a un dels Reis d’Orient ; la junta de l’AMPA amb els pares que ens vulguin ajudar, la decora. Hi poden participar tots els nens que pertanyen a l’AMPAEBM.
Les disfresses són aquelles que s’han confeccionat a les escoles, i la decoració es planteja intentant lligar els diferents motius de cada disfressa.
Per participar a la Rua de Carnestoltes, la Paeria aporta una sèrie de subencions:
- 180 € per l’equip de música,
- 150 € per portar una comparsa de més de 100 persones,
- 300 € per carrossa participant.
Des de l’ AMPA s’intenta estalviar la major part de la subenció que es destina a la Festa de Cloenda.


- BATALLA DE FLORS –
En la mateixa línea de la carrossa de Carnestoltes, intentant aconsseguir diners per a la Festa de Cloenda, es participa a la Batalla de Flors ( la subenció és de 300 € per carrossa ) ; però Aixa com a la Rua de Carnestoltes les carrosses porten comparsa, a la Batalla de Flors no pot anar cap persona caminant, i és per haches motiu que solsament participen els membres de la Junta.


- FESTA CLOENDA DE CURS AMPA ESCOLES BRESSOL MUNICIPALS –
Aquesta festa té com a objectiu poder gaudir d’una tarda tots junts, ( pares, mares, nens, amics, etc., … ), i fomentar l’esperit associatiu i familiar potenciant l’estímul de participació de tothom present.
La Paeria ens presta un espai públic de la ciutat; el primer any va ser un poliesportiu ( la Bordeta ), el segon al Parc de l’Aigua ( la Bordeta ) i l’any pasta a La Mitjana.
Hi ha un grup d’animació que ofereix una actuació, un taller de pintura facial i castells inflables.
També actuen els graellers i geganters de Cappont.
Hi ha un berenar popular ( coca i xocolata ).
I distribució d’obsequis per als nens.
Aquesta festa es sol celebrar la primera quincena de juny.


-FESTA DELS AVIS –
L’any pasta es va celebrar aquesta festa amb l’objectiu de fomentar i promocionar les relacions humanes entre els infants i els seus grans ( avis / àvies ).
Per fomentar el caire festiu es desenvolupa una menjada de coca i xocolata en la qual hi participen totes les persones implicades en la trobada.
Es vol ampliar la participació, dinamització d’un dia per a que l’avi que vulgui anar en petit grup a l’escola per a que ensenyin allò que vulguin o sàpiguen fer, ( tocar instruments, fer manualitats, explicar contes, cantar cançons, etc., … ).



Tot això es pot i es vol fer extensiu a altres membres de la familia i intentar que aquelles famílies inmigrants que ho vulguin també ho Bassin, com a forma d’integració a la nostra societat.


- XERRADES COL.LOQUI –
Com a cada curs, i comptant amb la FaPaC, s’ofereixen a tots els pares associats unes xerrades de formació.
Aquest any s’intentaran fer dues xerrades d’interés particular de les que s’informarà prèviament.


-ESTAT DE COMPTES (2005-20006 ) –


DATA CONCEPTE INGRESSOS DESPESES

AGOST SUBVENCIÓ IME 04/05 1047,00€
DESEMBRE QUOTA AMPA 323 NEN7ES 646,00€
DESEMBRE QUOTA FaPaC 52,50€
DESEMBRE COMISSIÓ CAIXA 6 MESOS 5,65€
DESEMBRE IRPF 4,27€
FEBRER CARNESTOLTES/LLITS 780,00€ 780,26€
MAIG FESTA DELS AVIS 403,22€
MAIG BATALLA DE FLORS 300,00€ 250,90€
JUNY IRPF 0,32€
JUNY COMISSIÓCAIXA 6 MESOS 5,10€
JUNY FESTA CLOENDA ESCOLES 2348,91€
JUNY BEGUDA VENUDA 136,70€
JUNY SUBVENCIÓ IME 962,00€
JUNY RENOVACIÓ ESTATUTS 6,00€
JUNY CORREU ANUAL CAIXA 1,43€
JUNY MATERIAL OFICINA ANUAL 20,09€
JUNY REMENENT COMPTE 4,55€


3880,84€ 3880,84€


- PRECS I PREGUNTES –
1.- Hi ha una queixa generalitzada referent als autocars utilitzats per anar a l’activitat de natació, ja que gairebé tots careixen de cinturons de seguretat.


2.- Des de l’escola de Joan Carles s’ens fa arribar una carta demanant un auxiliar de suport, sobretot per a les escoles petites com la seva.
Una de les mares assistents a l’assamblea és educadora i ens comenta que a primers d’any hi surt una llei on es preveu l’augment de nombre d’educadors.

3.- Des dels Mangraners es demanen mesures per a que no entrin ni gats ni gossos al pati de l’escola, ja que es troben excrements dels animals allà on juguen els nens.

4.- Des de l’Escola de la Mariola es demanen agents de la guàrdia urbana per al pas que hi ha d’accés a l’escola.

No hay comentarios: